aliceeugster.reismee.nl

Meloenentijd...

Donderdag 4 november
Mali - Diema
Vandaag weer 120 km gefietst. We hebben nu weer vertrouwen gekregen dat we het binnen de tijd gaan halen tot Bamako. Na een paar dagen dat er fietsers afvielen door de warmte en voortijdig met de Nissan naar de kampeerplek gebracht werden, gaat het nu voorspoedig. Vandaag stapte alleen Martha in de auto omdat ze echt ziek was. Ook Addy voelde zich niet goed maar heeft het net gered.
Diema was een leuk dorpje. Echt Afrikaans en dus lekker chaotisch (zie foto's.) We hadden vandaag niet veel fruit mee en gelukkig zagen we een paar dames met grote schalen bananen op hun hoofd en er bleken gelukkig ook nog appels onder te liggen. Allemaal een banaan en een appel en hup weer op de fiets!
Op de kampeerplek weer veel nieuwsgierige kinderen. Gerie pakte een voetbal en meteen ontstond er een enthousiast voetbalspelletje. Gerie in haar lange rok deed niet onder voor de dorpsjeugd. (zie filmpje)
Morgen komen we dus aan in Katie, even voor Bamako. Net hoorde ik van Floor dat we om een uur of 1 opgevangen zullen worden in Katie door Johan Wachters, die al vele jaren in Mali werkt voor technisch onderwijs en ook gesponsord word door veel mensen in Nederland. Dhr Wachters is getrouwd met een Malinese en zij hebben ons voor morgen een lunch beloofd. Ook kunnen we op hun terrein kamperen.
Gelukkig voor ons is het hier de tijd van de meloenen. Bijna iedere dag kopen we langs de weg deze enorme watermeloenen en we fietsen er super op!
Een domper is wel dat Kees misschien wil stoppen met de tocht om diverse redenen. Daar zal uiterlijk zaterdag meer duidelijkheid over komen. Erg jammer nu Burkina in zicht komt.