aliceeugster.reismee.nl

Over de grens en eindelijk in Burkina

Eindelijk heel even tijd voor een kort berichtje. Het is moeilijk om internetverbinding te krijgen. Zit nu in Bobo, een prachtige, hectische Afrikaanse stad.

Gisteren, samen met Adama voorop zijn stad binnen gefietst. Het leek een soort finish. Ik vond het heel bijzonder

Nu logeren we met de hele groep bij een neef van Adama en vandaag hebben we Bobo uitgebreid bekeken.

Ik heb nu niet veel tijd, maar alles gaat goed. Mijn telefoon heeft geen bereik meer hir in Burkina dus dat is even lastig voor de communicatie.

Later volgt nog een uitgebreider verslag over deze dagen.

Eergisteren op 10 november aangekomen bij de grens Mali/Burkina.

Reacties

Reacties

marion

Dat klinkt mooi, Alice! Ik had wel achterop willen zitten ;-)

Thea Kranenburg

Gefeliciteerd Alice met het bereiken van Burkina Faso!!!
Wat een prestatie van jullie allemaal!
Ben benieuwd om alle nieuwe indrukken weer te horen!
Veel liefs,
mama.

lex

Hi lief, het is hier nu zaterdag en ik heb nu net gezien dat je weer een stukje hebt geplaatst. De finisch is bereikt zeg je, maar volgens mij moet jenog wat kilometers richting ouagadougou.(de hoofdstad). Ik kan me goed voorstellen dat het een fantasch gevoel geeft om, in dit geval, de geboorte plaats van Adema binnen te fietsen. Na zoveel weken van fietsen, beleving, uitdaging, ervaring en emoties ben je "gewoon" aangekomen in Bobo in Burkina. IK hoop dat je nu nog wat tijd hebt om niet alleen te fietsen maar ook om het land Burkina Fasso beter te leren kennen. Je weet dat het land op mij, om allerlei redenen, veel indruk heeft gemaakt. Ik ben benieuwd hoe jij het ervaart. Ik denk dat je de aankomende 1,5 week nog veel zult zien en ervaren. Als ik dit dan nu zeg word ik weer bere jalours en zou ik graag naast je hebben gefietst. ( moet ik wel eerst ook effe voor trainen ). Echt Lieffie, als ik er even over nadenk dan is het toch wel heel bijzonder wat je doet en ervaart en dan ook nog dat hele stuk bijna zonder problemen hebt gefietst. Van de week tot vaak diep in de nacht veel geluistert naar Leonard Cohen. Ook samen met Ivan maar ook heel veel alleen. Ik luister naar zijn teksten en merk dat ik daar erg door word geraakt. Het maakt dat ik veel aan je moet denken. Op het werk weer erg druk en ook bezig met veel nieuwe ontwikkelingen. Samen met de jongens thuis ook erg druk om alles een beetje in goede banen te leiden. Heb de laatste weken geen krant kunnen lezen en zit daarom pas s'nachts naar Leonard te luisteren. Van de week kijkers gehad. Ze waren wel enthousiast maar voor als nog is er nog verder geen reactie. Ga aankomende week starten met de opleiding en ga daarvoor twee dagen naar de universiteit van Groningen. Moet daarvoor nog wel effe een heel dikke pil van lesstof doornemen en dan ook nog in het Engels. Dus je begrijpt hoe mijn weekend planning er uit ziet. Ga nu even met Joep lopen en probeer me tegelijkertijd te bedenken wat jij op dit moment aan het doen bent. Waarschijnlijk is het nu bij jou in ieder geval warm en zonnig. Ik kan je melden dat hier de kinderen die aan st-maarten deden letterlijk van de weg zijn geblazen of van de weg zijn geregend. Er zit geen blad meer aan de bomen dus je kan gerust stellen dat hier de herfst is ingevallen. Wordt weer wennen als je weer voet zet op de bodem van dit kikkerlandje. Liefs en veel kussen. x x x x x x x x

Ria

Hey Alice,

Top Alice! Ik krijg kippevel om te lezen dat je Burkina bereikt hebt. De laatste loodjes zijn aangebroken, geniet er nog maar lekker van, zoals ik van je verhalen heb genoten. Succes!

Kus Ria

petra W.

Hallo Alice, wat goed dat je zover gekomen bent en nog steeds in goede gezondheid (welke pillen zijn dat ?).
Gelukkig wordt dit een beetje de slotfase, alleen zul je straks wel weer aan het "Sinterklaasweer" van Holland moeten wennen. Op 10 nov. is mijn vader 75 jaar geworden en nog gezond en wel, dat ga jij ook wel doen. Veel sterkte met de laatste etappe en liefs van de tennis meiden.xxx

sietske blekkenhorst

Dag Alice,Zojuist je laatste bericht gelezen. wat een bijzondere ervaring om zo binnen te fietsen.Nog even en je hebt bereikt,waarvoor je bent gegaan.Geniet nog van de laatste loodjes .Gaat lukken ,zeker weten.En dan heb je een ervaring die niemand je zal kunnen afnemen.Groeten en zet hem op.

johan neefjes

Gefeliciteerd Alice, ik heb je reis met bewondering gevolgd.onze familie heeft een bijzondere band met Burkinafaso, omdat wij de miskelk van mijn broer Piet, die in Kumasi (Ghana) in 1992 overleed, geschonken hebben aan een pasgewijde Ghanese priester, die in Burkinafaso ging werken. Helaas weet ik zijn naam niet meer. Groeten Ria en Johan

Ivan

HEE mam, klinkt super om daar de grens eindelijk over te zijn, ik heb nog een kleine update van hier, ik heb een jongen leren kennen met een proffesionele studio voor muziek opnemen en onze eerste demo is al klaar!

Als je thuis komt is het nummer zeker klaar en mag jij hem als eerste horen ;) ik zie je snel weer

xxxjes Ivannetje

karin en henny

Hoi Lies,

Super gaaf dat jullie het gehaald hebben,lijkt mij ook onwijs spannend en mischien ook wel een beetje emotioneel om over de grens van Burkina te rijden,top hoor.

Gister op een verjaardag van Henny haar familie geweest en daar stopte haar Moeder, nog € 100 in Henny haar handen,gaan we vanavond nog storten,tof he.
Zo zie je maar .je wordt door bekenden en voor jou totaal onbekenden gevolgd en dan storten ze ook nog geld,helemaal goed.

He schoonzus,ben weer benieuwd naar de verhalen,die je ons gaat schrijven,trouwens mijn complimenten,dat je dat toch zeer regelmatig doet,erg leuk.

Oke dan een HUG van Hen en mij, en zet hem op voor de laatste kilometers.

solange

Wauw, kijk een paar dagen niet en jullie zijn de grens over. Eindelijk in Burkino. Geweldig!!

Lieve groeten, ook aan Trudy namens mijn moeder
Solange

Elise

Nou Klinkt zeker heel mooi! Eindelijk een soort kroon op al het werk!
Liefs, mij

Sander

Hi Alice!

Leuk om te lezen allemaal zeg! Van harte met de aankomst in Burkina! Geniet er nog even van daar!!

Groeten uit Maastricht,

N1

Alie & Hans

Hoi Alice,

Wat een geweldige prestatie en belevenis om Burkina te binnen te rijden. Petje af.
Wij hopen dat je nog even kunt genieten van het land en de mensen.
Het is heel bijzonder in Afrika. Wij hebben in Malawi gefietst. Dat was fantastisch.

Groetjes en nog veel plezier daar.

Alie & Hans BB43

Aaltsje en Gerard

Alice
we hebben je verhalen gevolgd, en zijn super trots op je.
Wat een lef, conditie, uithoudingsvermogen en ervaringen.
Fijne terugreis!!! Wat zullen de mannen blij zijn!
lieve groet jullie buurtjes

marianne

Hee Alice, wat geweldig zeg dat je de finish nu heb bereikt, een prestatie die ik je niet snel na doe en wat een conditie zal je hebben.
Sprak Lex paar dagen geleden en die zei dat je met een paar dagen weer in het winterige landje bent, ook weer fijn om je man en kinderen te zien, nog een paar fijne dagen en een goede terugreis, liefs Marianne

Jan Ravestein

Erg Leuke verhalen Alice, wat een fantastisch avontuur. Houd vol!

Groet, Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!