aliceeugster.reismee.nl

Negenennegentig

Donderdag 14 oktober 2010
Vandaag weer 140 km gefietst. Van een mooie stad in de Westelijke Sahara, waar we een rustdag hadden naar weer een 'wildkampeerplek' in de woestijn. Alweer een beetje dichterbij de datum dat de laatste zes fietsers zich bij ons aan zullen sluiten. Gerie, Marian, Trudi, Floor, Adama en Addy, het is hier prachtig en we kijken erg uit naar de laatste maand samen met jullie!
Vanochtend dus vertrokken om 6.45 uur nadat we de fietsen uit de garage van het hotel gehaald. Helaas waren mijn snelbinders verdwenen en José haar fietsspiegeltje. Je let even niet op en..........
Trouwens ook goed ontbeten met warm gebakken 'wagenwiel' broden, om 6 uur bij de bakker gehaald door José en Herman. Herman mocht ze zelf uit de oven halen in de bakkerij.
Mijn benen zouden deze hele dag niet in vorm komen, dus alle 140 kilometers puffend doorgetrapt. Ik ben maar vaak naast Johan gaan fietsen die me met zijn lange lijf goed in luwte hield :)
Gelukkig ook twee cola-stops omdat we iedere keer denken dat er in deze wijdse woestenij geen pompstation meer zal komen met deze verslavende verfrissing. Gek, normaal gesproken drinkt bijna niemand van ons cola, maar onder deze fietsomstandigheden is het een godendrank waar we supersnel op fietsen.
Het landschap was overwegend vlak vandaag met als verrassing af en toe een groene waas over het zand en............ gelukkig veel voor de wind.
Uiteindelijk weer een prachtige woestijn kampeerplek door de begeleiding voor ons uitgezocht, waar alle fietsers een voor hen zo aangenaam mogelijk plekje opzocht. De één helemaal alleen. Lekker eenzaam. De ander het liefst op een kluitje.
Ook de politiecontrole was vandaag nogal hilarisch. Eén van de agenten kwam niet meer bij van ons taalgebruik. Vooral het woord 'negenennegentig' vond hij erg grappig en hij bleef erop oefenen, steeds naar zijn hoofd grijpend van verbazing. Hij schreef het woord voor ons nog op in het arabisch wat voor een Nederlander weer niet te ontcijferen valt.
Ondertussen zit ik hier wéér nog alleen met Herman te typen en de rest ligt al op één oor. Dat ga ik nu ook maar doen nadat ik Ben net voorzien heb van plakspullen voor z'n lekke luchtbed en Rolf een lampje geleend heb omdat zijn hoofdlampje niet meer aan de praat gaat. En................. zonder hoofdlamp ben je niks hier 's avonds in de woestijn.

Reacties

Reacties

Miquel

Dag moeder!

Je moet niet denken dat ik je niet volg hoor, hier vanuit het koude natte Nederland.
Moet toch weten of het allemaal goed gaat met me moedertje;)
Ik lees al je verhalen en vind het prachtig wat je allemaal mee maakt!

Hier gebeurt niet veel, maar er we zijn natuurlijk net terug gekeerd uit St Christol de Rodieres, en we hebben een Tracker! Een echte Furgeson, zegt mij niks maar schijnt te gek te zijn.

We zijn vandaag met ze 4tjes even naar de westerweg gegaan om te kijken hoe ons nieuwe huisje ervoor staat, want de jongens en ik hadden natuurlijk nog weinig gezien.

Zoals ik al verwachtte vonden Ivan en ik meteen projecten waar we de komende jaren wel zoet mee waren, en zelfs Ben draaide bij en heeft de plekken voor zijn kassen al uitgekozen.

Geniet nog van alles wat voor je ligt, maar kom daarna maar snel terug want we missen je!

Kus je zoon.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!