aliceeugster.reismee.nl

Tantan en wentelteefjes

Na een heerlijke lange nacht waarin ik mijn darmkrampen hoopte kwijt te raken, wakker geworden in hotel 'Sable dÓr', Vandaag hebben we dus een rustdag en dat betekent dat er ook een wasje gedaan moet worden en de fietsen nagekeken. Remblokjes, ketting en banden zijn weer veilig bevonden.

Deze ochtend ook een bespreking gehad met Bart en Martha over hun tijd in Nederland en wat zij allemaal ervaren hebben rond de uitvaart van Co. Dat was weer een emotioneel moment. Ook hebben zij verteld over hun reis van Nederland naar Marokko tot aan het moment van weerzien met ons. Daarna nog uitleg gehad over de veiligheid met betrekking tot het vervolg van de fietstocht. Voor sommigen wel confronterend. Je wilt het eigenlijk liever niet weten dat je ook mijnder aangename dingen op je pad kunt krijgen.

Daarna toch de draad weer opgepakt en tussen de middag met José wentelteefjes gebakken voor de hele ploeg.

Daarna een tukje en 's middags de stad een beetje verkennen en boodschappen gedaan in de vele overvolle winkeltjes en de markt die in iedere plaats wel aanwezig is voor allerlei verse producten. De enige kaas die je hier vind is alleen helaas de Edammer en verder alleen smeerkaas, (Wat doen ze dan met al die geitenmelk?) en de Edammer is niet te betalen (200 dirham = 20 euro)

Morgen een bescheiden tochtje van 90 km naar Akhfenir, waar we een camping hopen te vinden.

Zojuist nog even het dak van het hotel opgeklommen waar alleen mijn wasje nog hing te wapperen tussen satelietschotels, zonnepanelen en in het cement vastgeraakt gereedschap waar ik bijna mijn nek over brak.

Lex net gesproken. Die is met Iv en Ben naar Santana vanavond. Daar had ik ook best bij willen zijn. Even 'overzappen' zou leuk zijn, maar helaas, nog een weekje of 6 (xxxxxx)

Sietske, leuk wat van je te horen. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Groetjes en liefs

Alice

Reacties

Reacties

Nel

Blij te horen dat je af en toe mn gelukspop nog in dat veilig bewaarde plekje in de vrachtwagen ziet liggen.
K heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik jou dat popje bij Ares heb gegeven. Alice, je hebt mooie verhalen, heb nog steeds bewondering voor je. Lange mooie tochten maar ontzettend heet! Ik zweet al bij mn ritje van huis naar de pier van Wijk a Zee met mn mtb ( 40 km) . Terwijl ik dan toch een heerlijk fris zeewindje in mn gezicht krijg!!
Hou je goed en blijf genieten! XX

Marijke

Nu even een computer met spatiebalk. Heb je het tabacje nog voor bijzondere tijden? Had ik je zo ie zo niet mogen geven maar toch stout. Gaat goed bij Evean zonder je maar denken wel iedere dag aan je en volgen je op de voet. Zal als je er weer bent wel weer veel beter gaan natuurlijk en we bewaren de leukste klantjes. zal wel cultuur shock worden maar zover ben je nog niet, eerst ffe verder genieten (en afzien). Knuffel voor al je maatjes.

Marion

Lieve Alice,

Gaat alles goed met je? Het begint te wennen om regelmatig je verhalen te kunnen lezen. Fantastisch om je te kunnen volgen. Zet 'm op!

kusje van je zusje
x

tineke meijer

he alice net ontdekt waar je reis verhalen staan.
leuk om je te kunnen volgen.
succes en blijf schrijven
dikke knuff

Hans

Hi Alice, indrukwekkend hoor! Zondag Thea gesproken op de verjaardag van Han. We hebben allemaal veel respect voor jullie. Veel succes de komende etappes. Groet, Caroline en neef Hans

Moran Eugster

Hey Moeders!

Goed te lezen dat alles nog goed gaat! Ben erg benieuwd naar de komende etappes, deze zijn toch het verste weg van huis.. Ik ga het lezen! Tot over 6 weekjes. X Moran

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!