aliceeugster.reismee.nl

Van N'Zala naar Goulmina

Vandaag van N'Zala naar Goulmina. Van hoog in het Atlasgebergte weer naar beneden dus.

De ochtend was prachtig. Weer een klim met mooie uitzichten. Ik hoop dat het me nog lukt om foto's bij te voegen, maar het is al weer laat. 22 uur geweest en ik weet niet meer hoe het moet!!!!!

Misschien wil Rolf me straks even helpen. We zitten met z'n viertjes illegaal te internetten op een terrasje op de camping in Goulmina. Net nog even met een paar op de markt wezen kijken, maar het mannengehalte lag daar zo hoog en in de kraampjes werden alleen nog maar dadels verkocht,zodat we weer snel terug naar de camping gingen, waar de mannen net klaar waren met de afwas,

Inmiddels hebben we het hoge Atlasgebergte weer achter ons gelaten. Het tweede deel van deze dag zagen we dat al aan het landschap; kaal, stenig en zonder teken van leven. Zelf de herders, die we gisteren zo vaak tegen kwamen, zie je hier nauwelijks. Zelf hadden we ook niet op zo'n uitgestorven, woesijnachtig gebied gerekend, waardoor we bijna met een tekort aan water zaten. En bij een temperatuur van 40+ is dat niet fijn. Het was een beetje afzien, maar we hebben de 156 km toch weer gered. Ennnnnnnnnnn...., we werden getrakteerd op een camping mét zwembad en dat was toch wel erg lux.

Gisterenavond trouwens, voor mij, de eerste keer gezongen bij het gitaarspel van Johan (Bob Dylan en wat Ierse drankliederen

Laughing
. Erg leuk!

Voor morgen staat er weer 125 km op het programma. Herman kon mij nog niet vertellen of er nog veel geklommen moet worden dus dat wordt afwachten. volgens mijn hebben we de hoogste bergen gehad.

Net Lex nog even aan de telefoon gehad en ik begreep dat Co dinsdag begraven wordt. Het blijkt zo dubbel allemaal en ik heb vandaag ook weer veel aan hem gedacht. Zeker tijdens de prachtige afdaling van vanmorgen. Wij zullen dinsdag een alternatieve, eigen dienst hebben ter nagedachtenis aan Co.

Van afgelopen dagen heb ik ook nog stukjes geschreven, maar die komen later. Ik schrijf nu op de laptop van José omdat die van mij geen verbinding heeft.

Tot gauw en veel liefs

Alice

Reacties

Reacties

Petra & Steve

He Alice,

Heb je verhaaltje zitten lezen. Wat klinkt het mooi en wat zien de foto's er indrukwekkend uit.
Ik krijg bijna zin om te fietsen :)
Gaat het met je? En trek je het met de warmte?
Nou weet dat we aan je denken, hou vol en tot je volgende verhaal.
Dikke kus van ons.

Marjolein ten Cate

Lieve Alice,
Wat zien die foto's er prachtig uit. Ik vind het een heel bijzondere prestatie die je aan het leveren bent. Maar ook zwaar en heftig na wat er met jullie fietsmaat is gebeurd. Dat zal geen gemakkelijke dag worden dinsdag. We denken aan je. We wensen jou en je fietsgenoten heel veel succes bij het voltooien van deze reis. Geniet ervan en nogmaals voor komende dinsdag: heel veel sterkte.
Groetjes en liefs,
Marjolein en Peter

Marian Groenendaal

Hoi Alice

Geweldig wat je tot nu toe alweer gepresteerd hebt: je bent " lekker bezig"! Ben weer helemaal bij met de verhalen en foto's en het doet me goed dat ondanks de moeilijke start voor je ook het genieten de ruimte krijgt. Het gevoel blijft heel dubbel en ook wij worstelen er mee. We blijven fietsen met elkaar en ook de Europafietsers hebben zich weer bij ons gevoegd en dat voelt weer lekker vertrouwd. We steunen elkaar zoveel mogelijk. Maandagavond en dinsdag zal extra moeilijk zijn voor ons allemaal. We hebben een prachtige rouwkaart gekregen met een mooie foto van Co. Heel mooi dat jullie dinsdag ook een afscheidsdienst houden.
Als ik s'morgens op mijn fiets richting mijn werk het pontje van 7.15 moet halen (en het is hier echt al herfst) denk ik zijn ze al op weg/ moeten ze veel klimmen/ wordt het hothothot.....Aan de prachtige foto's te zien is het heel bijzonder. Alice geniet een dikke knuffel (voor iedereen daar) en hopelijk tot gauw, liefs Marian.

lex

Hoi lief, heb je vandaag niet kunnen spreken of sms'en. Er was blijkbaar geen bereik. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan en of je al wat bent opgeknapt. Schitterende foto's trouwens. Misschien is het leuk om met het campertje de tocht ooit nog een keer te doen. Fietsen zoals jij gaat me niet lukken denk ik. Ben net terug met de hele groep uit Malaga en heb nu nog net effe je verhalen gelezen. Hoop je morgen weer te spreken want ik kan eigenlijk niet 1 dag zonder dat ik je even hoor. Heel veel kussen. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!