aliceeugster.reismee.nl

Eerste fietsdag

Gisteren, donderdag 16 seotember vertrokken we nog voor zonsopgang richting Algaciras. We startten vanaf de camping in Ronda.

De dag ervoor waren Lex en ik daar aangekomen en warm onthaald door de fietsgroep. Lekker met elkaar gegeten en een eerste nacht op de harde matjes. Lex er nog bij gewurmd in het te kleine tentje, wat was het warm!!

Maar we vertrokken dus donderdag en begonnen aan een stevige klim. Ko reed even naast me en vroeg of ik er zin in had. We beloofden elkaar op dat moment dat we de twee komende maanden zouden gaan genieten. Dat stond voorop.

Nog geen 10 minuten later gebeurde het ongeluk. Ko is er niet meer en ik kan het niet geloven.

Mijn eerste reactie was, stoppen met alles! Maar na gesprekken met de groep en Lex en door te bedenken waarom ik zo graag aan deze tocht wilde beginnen, heb ik besloten om door te gaan.

Een reden die zwaar meeweegt is het enthousiasme van Ko zelf en we hebben begrepen dat ook zijn familie het waardeert als er doorgefietst wordt.

Vandaag hebben we afscheid genomen van de Europa fietsers. Maar ook Martha, Addy en Bart gaan naar huis. En dat is heel jammer.

We hebben als Afrika groep besloten om gedurende twee weken Marokko in te trekken om met elkaar te ervaren of er nog genoeg vertrouwen is om de reis af te maken tot aan Burkina Faso.

Ik wil verder iedereen heel erg bedanken voor de lieve berichtjes. IK breng ze ook over aan de groep.

Veel liefs

Alice

Reacties

Reacties

Marith

Hee Alice,
Erg dapper om toch door te gaan. Wat een opgave. Vreselijk dat het allemaal gebeurt is. Heel veel sterkte de komende tijd.

Marith

ivon

Alice, wat een verschikkelijk begin van jouw fiets avontuur. Ook voor de rest van de groep natuurlijk want die waren al 4wk onderweg. Moeilijke beslissing om door te gaan. Toch erg dapper allemaal. Heel veel sterkte voor de gehele groep.
ivon

Nel

Lieve Alice
Kippevel bij dit hele gebeuren. Haast niet te geloven.
Gecondoleerd, ook voor de groep en familie van Co.
Dapper dat jullie de beslissing hebben genomen om toch door te fietsen voor dat super goede doel. Ook namens Cees veel sterkte met al je emotie.
Liefs Nel

Sabine

Lieve Alice,

Heel heel dapper besluit!
Zoals ik je al sms'te, de verslagenheid hier is groot, je mag trots op jezelf zijn dat je doorzet!
Denk veel aan je,
Leifs

thea Kranenburg

Lieve Alice,,

Wat een grote schok, toen ik het bericht van Co gisteren doorkreeg, onvoorstelbaar en dat voor het begin van je lange fietstocht!
Ik heb net begrepen, dat jullie toch de tocht zullen voortzetten, omdat Co het zo had gewild, erg moedig hoor!
Ik hoop, dat jullie met elkaar en aan elkaar veel kracht en steun zullen hebben!
Fijn, dat Lex er de eerste dagen nog was.Gisteren heeft Ben bij me gegeten en is Ivan langs geweest en konden we er samen over praten.
Ik wens jullie allen een zo goed mogelijke voortzetting van de fietstocht door Afrika!
Veel liefs,
Mama XXX

Josje

Lieve Alice,

Bedankt voor je blog berichtje – fijn om wat van je te horen.
Wat zijn we gisterenochtend geschrokken toen Lex belde met het afschuwelijke nieuws. Hoe kan zoiets nou toch gebeuren? ... tijdens een fietstocht waar jullie allemaal met zo’n toewijding voor hebben getraind, waar jullie met zoveel enthousiasme naar toe hebben geleefd, een fietstocht met zo’n fantastisch mooi doel... het is gewoon niet te bevatten! Mijn gedachten zijn de hele dag bij jullie geweest en vooral ook bij alle dierbaren van Co. Wat een verschrikkelijk verlies.

Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben, en ben heel blij dat Lex er nog even voor jou / het team kan zijn. Moedig dat je hebt besloten om door te gaan.. maar ik snap ook heel goed dat enkele fietsmaatjes terugkeren.

Zet hem op voor de volgende etappe! We blijven jullie volgen.
Heel veel sterkte voor het hele team, liefs en een dikke knuffel

Josje ( & Moran x)

Wiljo

Take care en blijf standby voor de groep, die doorgaat

Ria

Hey Alice, het eerste wat ik dacht dat ik het bericht in de krant las, aaahh Alice is net begonnen aan haar avontuur....en de fam. wat verschrikkelijk! Je neemt afscheid voor een paar maanden van elkaar, maar toch niet voor altijd.....

En wat moedig van jullie om door te gaan!!! Allemaal heel veel sterkte toegewenst.

Kus

Arnold en Linda Res

Lieve Alice,

De kop is er af!
En het begon natuurlijk dramatisch voor je, maar zoals je al met Co had besproken: we gaan ervan genieten!
Dus wensen Arnold en ik je heel veel plezier, mooie momenten en een liefdevolle reis toe.
We zijn kapot door het ongeluk van Co; wist je dat Co een (ex)brandweercollega van Arnold is? Gisteravond was het op het nieuws van RTVNH en toen hoorden we dat het scholenproject naar Co wordt vernoemd. Kippenvel en natte ogen!
We blijven jullie via de site volgen en wensen jullie behalve een goede reis ook veel sterkte en kracht toe.
Liefs, Arnold en Linda

Moran Eugster

Hey mam,

Succes in Marokko, ik hoop dat de aankomende 2 weken daar, jou en de groep vertrouwen gaan geven voor de rest van de trip. Succes moeders, en ik houd je in de gaten!

X Moran

Karin en Henny

Hoi lieve Alice,

Wat een afschuwelijk bericht kregen we via de telefoon van Lex te horen. Je moeder en de jongens gebeld en allemaal schrokken ze enorm van het afschuwelijke bericht en dat op de eerste dag van je fietstocht die ook voor jou wel heel speciaal en belangrijk is. Fijn dat Lex bij je was op de dag van het ongeluk en dat je het niet alleen met de groep maar ook met Lex kon delen.

Goed om te horen dat je met de fietstocht doorgaat en ik hoop dat je er toch erg van gaat genieten, zoals we tegen elkaar zeiden afgelopen zondagavond bij het afscheid nemen. Wij zijn in ieder geval supertrots op je dat je op de fiets door Afrika gaat en wensen jou en natuurlijk ook de hele groep heel veel sterkte en kracht, maar ook heel veel genieten van de kilometers, ontmoetingen en vergezichten die nog gaan komen.

Liefs en een dikke hug van Ka en Henny

solange

Lieve Alice,

Net als iedereen enorm geschrokken van alle berichten. Weet zeker dat jullie troost en heel veel steun aan elkaar zullen hebben. Het maakt een mens rijker om emoties te kunnen delen, ook de verdrietige. Neem al je indrukken mee in je hart en in je gedachten
en kom als een nog "rijker" mens terug als dat je nu al bent.
Lieve groeten, Solange

nico

lieve alice. werken met een computer is voor mij nog grotendeels abracadabra (vandaar mijn late reactie) maar zoals je merkt, begin ik te vorderen. mijn reactie na het overlijden van ko is, dat hij een stel megakanjers om zich heen had die volkomen in de geest van ko de reis vervolgde. super !! veel liefs en heel veel sterkte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!