aliceeugster.reismee.nl

Gerie met malaria in het ziekenhuis

Zondag 14 november 2010
Dedougou - Burkina

Vanmorgen vroeg om 5 uur gewekt door Johan. 'Alice, kan je even bij Gerie kijken?!
Gerie is helemaal niet lekker. Is de hele nacht aan de diarrhee geweest en heeft af en toe het gevoel weg te raken. Ik geef haar een doosje loperamide met instructies en haal een kop thee voor haar.
De eerste 25 km rij ik later op kop met Joyce en nog 25 km later de koffiestop met de truck. Gerie ligt al onder een boom en het gaat niet goed met haar. Nog meer diarrhee en spugen. Ik neem contact op met mondial assistence en we besluiten zo snel mogenlijk een dokter te zoeken. Gerie wil eigenlijk alleen maar naar huis, maar gaat ook accoord met het ziekenhuis wat 20 km verderop is in Dedougou, een redelijk grote plaats. Trudi en Kees gaan met haar mee in de Nissan.
Later horen we dat ze aan het infuus ligt en uit het bloedonderzoek blijkt dat ze malaria heeft ondanks de geslikte medicatie. We zijn verbaasd dat dit zo snel heeft kunnen gebeuren.
Het is nu avond (22 uur) en het is nog niet zeker of Gerie morgen al uit het ziekenhuis ontslagen wordt. Ik zit met een katerig gevoel achter de laptop. We zijn bijna bij de finish en nu gebeurt dit. Ik vind het zó sneu! Maar ja, als het maar weer goed komt. Ik had haar en mijn spullen al gepakt omdat ik misschien de nacht bij Gerie in het ziekenhuis zou doorbrengen, maar dat doet nu Yvonne, de vrouw van Kees, die al in Burkina is gearriveerd. Dat komt goed uit al had ik graag bij Gerie gebleven in dat vreemde ziekenhuis.
Een paar dagen geleden raakte José ook al geblesseerd. Hopen dat er verder geen ongelukken meer gebeuren.
Morgen komen we aan in Toba, het geboortedorp van Adama, waar we ook een school sponsoren. We zullen daar ook eten en overnachten. Ik ben erg benieuwd!
Vandaag hebben we al het asfalt achter ons gelaten. Het laatste stuk ging ook over gravel. De gaten en de mulle stukken waren moeilijk te zien omdat alles dezelfde rode kleur had. Ik bleef daarom in Bart zijn spoor en dat ging prima.
Ik heb het nu voor deze dag een beetje gehad en ga gauw onder de wol.
Net Lex nog even gebeld en Moran gesproken met het toestel van Adama want het is weer hommeles met het bereik!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!